Lijepi dani u Aranjuezu

Lijepi dani u Aranjuezu

Subota, 5. 5. 2018.  u  19,30 sati

Dvorana Filodrammaticae, Korzo 16

Slovensko stalno gledališče, Trst, Italija

www.teaterssg.com

Peter Handke LIJEPI DANI U ARANJUEZU

Redatelj i scenograf: Igor Pison

Kostimografkinja: Belinda Radulović

Igraju:
Muškarac: IVO BAN
Žena:         NATAŠA BARBARA GRAČNER

Premijera: 12. siječnja 2018.
Trajanje: 1 sat i 20 min

Ljubav i ludost usred gluhe tišine…

Potpuno otuđeni od vanjskoga svijeta i vremena muškarac i žena sjede na terasi u sjeni drveća, što ih štiti od vreloga sunca.  Poput kralja i kraljice  različitih svjetova  sjede u udobnim naslonjačima…, koji lako mogu biti bilo gdje i bilo kada. …sjede u slatkoj  iluziji duboke tišine. Tišine glasova i tišine čuvstava. …Magnetizam među njima raste i započinje ljetni dijalog. Dijalog dopire do dna duše svakoga od nas, složeni dijalog duše i tijela…

Protagonisti zadiru u filigranske detalje toga dijaloga o čustvima što preispituje vječne teme privlačnosti među spolovima.

Godine 2016. tekst koruškog autora Petera Handkea doživio je filmsku adaptaciju u režiji Wima Wendersa, (film je bio predstavljen na filmskom festivalu u Veneciji). Protagonistica u ulozi Žene bila je glumica Sophie Semin, životna suputnica pisca, kojoj je Handke i posvetio taj dramski dijalog godine 2012.

Iz programa predstave

 Poruka predstava ne bi se mogla banalno sažeti, jer je ono što pruža nemoguće izreći jednostavnom formulom. Gledatelja, naime, spusti u prostor, koji je toliko u suprotnosti s hektičnom svakodnevicom, bubnjanjem površnih medija i reklama, ludim vremenom i bukom ulice da je jednostavno ganutljiva.
Ivana Zajc, Primorski dnevnik

“Već na početku gubimo, ono što ljubimo, i zauvijek, čak i kad ne izgubimo,” jedna je od značajnih replika u “ljetnom dijalogu” Handkea, poetičnom i eteričnom, takvom, koji obnavlja igru vrhunskih glumaca, kakve je užitak gledati, čak i kad “samo” razgovaraju. 

Božansko lijepi tekst P. Handkea gledatelja vodi na intimno putovanje Muškarca i Žene.
Možda su partneri, možda ljubavnici, možda prijatelji, možda terapeut i pacijentica; prije svega su muškarac I žena.
Riječ je o autoru, koji je na osobnoj razini kontroverzna osoba, međutim je vrhunski, prvoklasni dramski pisac.
Andraž Gombač, Primorske novice

„Tekst sam pročitala u hipu i shvatila da u rukama imam dragulj, najljepši tekst koji sam dobila kao glumica„
Nataša Barbara Gračner

Foto: Luca Quaia