Skladište u Kampusu, uz disco Tenk – 3. 5. u 21:00 h
Kazali?te Ulysses Zagreb i MESS Sarajevo
Sofoklo: ANTIGONA – 2000 GODINA KASNIJE
Redateljica: Lenka Udovički
Dramaturginja : Željka Udovičić Pleština
Kostimografkinja: Bjanka Adžić Ursulov
Scenografkinja: Mirna Ler
Skladatelj: Nigel Osborne
Aram?man i dizajn zvuka: Davor Rocco
Koreografkinja: Ivana Kalc
Scenski pokret: Mladen Vasary
Dizajn svjetla: Andrej Hajdinjak
Dizajn videa: Martino ?esnić
Igraju: Maja Izetbegović. Dženana Džanić, Rade Šerbedžija, Ermin Bravo, Damir Urban, Katarina Bistrović-Darvaš, Jelena Lopatić, Vedad Suljagić i studenti glume.
Premijera: 14.8.2015.
Trajanje: 120 min
“Ova predstava scenski propituje mitsku priču iz davnih vremena…
Istovremeno to je priča koja nas upravo danas spretno sustiže i tjera da preispitamo vlastite stavove u ovom našem (ne)vremenu. Kako interpretacijom mita tako i dokumentarističkim dramaturškim intervencijama koje otvaraju prostor diskusije postojanja ove teme kroz tisućljeća, jer antički komadi su, baš kao i naš život, izrasli u stvarnosti prepunoj krvi i zločina, u buci i metežu.
Zato Sofoklov literarni izričaj u ovim našim složenim vremenima imajući u vidu burna događanja u svijetu, a pogotovu gustu dramatičnost zbivanja u ovoj našoj regiji ne gubi snagu, već naprotiv, postaje sve jači. On svakom dobu pokazuje i prokazuje njegovo pravo lice iz nekog drugog, novog ugla. Odolijevajući tako zamkama promijenjenih okolnosti svojom univerzalnošću. …
Na?a je potreba progovoriti, naravno, o aktualnom vremenu, otvoriti dijalog o pitanjima koja nas muče i okružuju, o prevrtljivosti naroda koji se uvijek istim ?arom priklanja pobjedničkoj strani, a s druge pak strane o problemu svima nama poznatog vlastohleplja, ali i ratova pa time i povijesti koja u mnogome ne samo određuje, već i upravlja našom sadašnjošću.”
Željka Udovičić Pleština, iz programske knjižice
Prah rodne grude
“Antigona” redateljice Lenke Udovički pogađa tragičko sredi?te ne samo Sofoklova komada, nego i post-jugoslavenske ratne traume, čija je gotovo svaka obiteljska kuća ujedno bila i kuća kraljevskog gubitka, kao i kuća u kojoj su svi dobro poznavali svoje susjedske krvnike. Pa premda Antigona na Brijunima zavr?no iskoračuje iz svoga gipsanog grobnog pokrova, zahtijevajući i kao sestra i kao kći i kao građanka da vidi posljednje ostatke svog ubijenog brata, pitanje je skida li se nasilni pokrov rodne grude tako jednostavnim zahtjevom za ratnom faktografijom. Mo?e li pronađeni i procesuirani dokument o zločinu doista zaustaviti ili transformirati vladavinu mahnitosti? Ili je put transformacije upravo posao kazali?ta, točnije rečeno ritualno okupljene zajednice, sa svom kompleksno?ću sondiranja bezumnosti, pristankom na sagledavanje njezina punog tereta, udara i intenziteta? Kako god vjerujemo, ?Antigona? je predstava vrlo jake izvedbene gravitacije i dosad najcjelovitije redateljsko djelo autorskog tima redateljice Lenke Udovički.
Nata?a Govedić, Novi list
Za predstavu Antigona osiguran je posebni (besplatni autobusni )prijevoz:
-
- u utorak, 3. 5. s polaskom s autobusnog kolodvora na Jelačićevu trgu u 20,30 sati i povratkom na Jelačićev trg u 23,15 sati.
- odlazak osobnim automobilom iz pravca Rijeke moguć je preko Orehovice na Kačjak. Neposredno prije desnog zavoja kod mosta Sv. Ana ( na Gornjoj Ve?ici) skretanje za Kampus s mogućim parkiranjem u blizini dvorane, gdje igra festivalska predstava.