Srijeda, 9. 5. 2018. u 19,30 sati
Hrvatski kulturni dom na Sušaku
Theater in der Josefstadt, Beč, Austrija
Henrik Ibsen: DIVLJA PATKA
Režija: Mateja Koležnik
Scenograf: Raimund Orfeo Voigt
Kostimograf: Alan Hranitelj
Glazba: Michael Gumpinger
Dramaturginja: Ulrike Zemme
Svjetlo: Emmerich Steigberger
Koreograf: Matija Ferlin
Uloge:
Veletrgovac Håkon Werle: MICHAEL KONIG
Gregers Werle, njegov sin: RAPHAEL VON BARGEN
Stariji Ekdal: SIEGFRIED WALTHER
Hjalmar Ekdal, njegov sin, fotograf: ROMAN SCHMELZER
Gina Ekdal,Hjalmarova supruga: GERTI DRASSL
Hedvig, njihova kći: MARESI RIEGNER
Gđa Sǿrby,domaćica kod Werleovih: SUSA MEYER
Relling, liječnik: PETER SCHOLZ
Molvik, bivši teolog: ALEXANDER ABSENGER
Premijera: 4. svibnja 2017.
Trajanje: 1 sat i 30 min
Umjesto subjektivne projekcije onoga što se dogodilo, Ibsen uvodi istragu, koju poput isljednika vodi treće lice (Gregers Werle) razobličavajući postepeno, policijskom metodom dedukcije „kaljužu tajni“ iz prošlosti. Paralelno s istragom kao kontrapunkt odvija se svakodnevni obiteljski život Ekdalovih, opterećen raznovrsnim brigama i radostima.
Sudbina Divlje patke kao i život cjelokupne menažerije u potkrovlju obitelji Ekdal, ima i opća i pojedinačna simbolična značenja, koja se poput fuge, u jednoj raskošnoj orkestraciji, neprestano izmjenjuju, kontrapunktiraju i nadopunjavaju, rasplamsavajući konkretnu polazišnu osnovu u jedan čudesni asocijativni košmar.
“Divlja patka’: Ženski prikaz kondenzata laži života“
Ibsenova Divlja patka pisana je kao komad namijenjen glumačkom ansamblu, u kojem Gregers, koji nemilosrdno propagira istinu, ima središnju ulogu na sceni. U svojem bečkom kazališnom debiju slovenska redateljica Mateja Koležnik fokusirala se na feminističku perspektivu u kojoj je lik Gine središnja figura oko koje se sve vrti. Veliki trijumf za glumicu Gerti Drassl.
Austria Presse Agentur
Ova dvostruka urota odraslih protiv nedužnog djeteta i bespomoćne divlje patke traje jedan sat i dvadeset minuta. 14-godišnja Hedwiga (koju briljantno igra Maresi Riegner) prolazi kroz Ibsenovu kuću životnih laži. Komad za stepenice i ansambl, kao čudesni san.
Der Standard
Čak i okorjelom kazališnom ciničnom kritičaru ponekad nije jasno zašto mu se neka predstava toliko sviđa da nije u stanju napisati niti jednu kritičku primjedbu ili prigovor na kazališno uprizorenje.
Izvrstan glumački ansambl pretvara veličanstvenu scensku izvedbu ‘Divlje patke’ u neprocjenjivo kazališno iskustvo.
Observer
Foto: Astrid Knie