Srijeda, 8. 5. 2024. 19.30 sati
Hrvatski kulturni dom na Sušaku
Centar za kulturu Tivat, Crna Gora
Eugen IONESCO: Ćelava pjevačica
Režija: Jagoš Marković
Igraju:
Olga Odanović, Branko Vidaković, Dubravka Drakić, Momčilo Otašević, Sandra Bugarski
Branimir Popović
Prijevod na bokeški dijalekt i scenski govor: Neven Staničić
Kostimografkinja: Marija Marković-Milojević
Scenografkinja: Tara Lazarević-Kisić
Dizajn svjetla: Radomir Stamenković.
Premijera: 1.7. 2023.
Trajanje: 1 sat i 25 minuta
Kao što po pravilu; nema civilizacije koja svojim vrhuncima nije iznjedrila sopstvene apsurde kao ubjedljive potvrde trajanja; konformizam, kao postignuti nivo odnosa izvan kojeg je nemoguće njeno razumijevanje; konačno, pravila i odnose komunikacije zasnovane na upotrebi i razmjeni takozvanih „apsolutnih istina“ jezičkih fraza i dosjetki, na kojima se temelji „red i pristojnost“ njenog okruženja, tako smo recept i pravo za „domaće“ pozorišno istraživanje Ionescove „anti drame“ svjesno potražili i začinjeli osobenostima Boke, ubijeđeni da joj na taj način priređujemo i omage koji je zaslužila.
Iz kritika:
“U dosljednom i odmjerenom Markovićevom tumačenju, ova Ćelava pjevačica je tragično apsurdna mimikrija, vješto izbalansirana i precizno teatralizirana igra koja raspliće pripovijest o svakodnevici dvju bračnih parova, zarobljenicima praznih, besmislenih zajednica i života uopće. Radnju suvereno vode specifično nadahnuti glumci, međusobno energetski i komunikacijski usuglašeni. (…) A taj tipični ioneskovski građanski salon, blazirano mjesto okoštalih formi, bez znakova stvarnog života, pored fotelje, stolica i slika morskoga žala, određuje i veliki sat čije se kucanje može shvatiti kao znak prolaznosti vremena ili ponavljajuće rutine zaglavljenosti ni u čemu. U tom smislu je indikativan i vrijedan izbor kružne dramaturgije predstave, postupak ponavljanja uvodne scene na kraju, koja zatvara puni krug, nagovještavajući vječnu reprizu besmisla, do beskraja.”
Ana Tasić, Politika