Divlja patka

Iz predstave Divlja patka

Srijeda, 9. 5. 2018.  u 19,30 sati

Hrvatski kulturni dom na Sušaku

Theater in der Josefstadt, Beč, Austrija

Henrik Ibsen: DIVLJA PATKA

Režija: Mateja Koležnik

Scenograf: Raimund Orfeo Voigt
Kostimograf: Alan Hranitelj
Glazba: Michael Gumpinger
Dramaturginja: Ulrike Zemme
Svjetlo: Emmerich Steigberger
Koreograf: Matija Ferlin

Uloge:
Veletrgovac Håkon Werle:     MICHAEL KONIG
Gregers Werle, njegov sin:    RAPHAEL VON BARGEN
Stariji Ekdal:                            SIEGFRIED WALTHER
Hjalmar Ekdal, njegov sin, fotograf:      ROMAN SCHMELZER
Gina Ekdal,Hjalmarova supruga:           GERTI DRASSL
Hedvig, njihova kći:               MARESI RIEGNER
Gđa Sǿrby,domaćica kod Werleovih:      SUSA MEYER
Relling, liječnik:                    PETER SCHOLZ
Molvik, bivši teolog:             ALEXANDER ABSENGER

Premijera: 4. svibnja 2017.
Trajanje: 1 sat i 30 min

Umjesto subjektivne projekcije onoga što se dogodilo, Ibsen uvodi istragu, koju poput isljednika vodi treće lice (Gregers Werle) razobličavajući postepeno, policijskom metodom dedukcije „kaljužu tajni“ iz prošlosti. Paralelno s istragom  kao kontrapunkt odvija se svakodnevni obiteljski život Ekdalovih, opterećen raznovrsnim brigama i radostima.

Sudbina Divlje patke  kao i život cjelokupne  menažerije u potkrovlju obitelji Ekdal, ima i opća i pojedinačna simbolična značenja, koja se poput fuge, u jednoj raskošnoj orkestraciji, neprestano  izmjenjuju, kontrapunktiraju i nadopunjavaju, rasplamsavajući konkretnu polazišnu osnovu  u jedan čudesni asocijativni košmar.


“Divlja patka’: Ženski prikaz kondenzata laži života“
Ibsenova Divlja patka pisana je kao komad namijenjen glumačkom ansamblu,  u kojem Gregers, koji nemilosrdno propagira istinu, ima središnju ulogu na sceni. U svojem bečkom kazališnom  debiju slovenska redateljica Mateja Koležnik fokusirala se na feminističku perspektivu u kojoj je lik Gine središnja figura oko koje se sve vrti. Veliki trijumf za glumicu Gerti Drassl.
Austria Presse Agentur

Ova dvostruka urota odraslih protiv nedužnog djeteta i bespomoćne divlje patke traje jedan sat i dvadeset minuta. 14-godišnja Hedwiga (koju briljantno igra Maresi Riegner) prolazi kroz Ibsenovu kuću životnih laži. Komad za stepenice i ansambl, kao čudesni san.
Der Standard

Čak i okorjelom kazališnom ciničnom kritičaru ponekad nije jasno zašto mu se neka predstava toliko sviđa da nije u stanju napisati niti jednu kritičku primjedbu ili prigovor na kazališno uprizorenje.
Izvrstan glumački ansambl pretvara veličanstvenu scensku izvedbu ‘Divlje patke’ u neprocjenjivo kazališno iskustvo.
Observer

Foto: Astrid Knie

Austrijski kulturni forum